vrijdag 17 juli 2009

17-07-2009

Allereerst willen wij Barry van Bommel sterkte wensen en dat hij maar weer snel de "ouwe"wordt.
Gisteravond is het toch heel laat geworden met het bewerken van de site. Gelukkig zijn we vanavond eerder thuis dus als ik klaar ben, gauw douchen en naar bed.
Vanochtend na een goed ontbijt zijn we om 11.00 uur vertrokken met de metro naar de sporthal waar volgende week het Ju Jitsu toernooi plaats gaat vinden. Het viel allemaal heel goed te doen met de metro dus volgende week weten we precies waar we moeten zijn. Onderweg kwamen prachtige vaandels/wimpels tegen van de World Games met Ju Jitsu. Een Taiwanees heeft de groep op de foto gezet bij 1 zo'n wimpel. Ook grote foto's waren er van Gertjan op een muur. Bij de hal kwam er op een groot scherm steeds nieuws over Ju Jitsu en daarop was Gertjan ook te zien. De hal heeft airco dus daar zal het niet zo warm/benauwd zijn.
We zijn doorgelopen naar de beach waar beachhandbal werd gehouden maar dat was helemaal afgezet. Via een ferry zijn we naar een klein eilandje gegaan waar enorm veel verse(levende) vis en schelpdieren te koop waren. Het strand daar bestond uit zwart vulkaanzand en dat zag er niet schoon uit. Er waren wel mensen in de zee maar die werden er meteen uitgehaald want het was waarschijnlijk te gevaarlijk (grote golven). We zijn teruggegaan met de ferry door de haven van Kaohsiung waar een aantal militaire schepen lagen aangemeerd.
Op de boot was het nog aangenaam door een windje want het is echt weer heel warm/benauwd. Je hemd is in mun van tijd drijfnat.
We hebben een taxi genomen naar de "Love River"(de seine van Kaohsiung) en daar kwamen we bij Jeu des Boules maar de wedstrijden waren nog niet begonnen.
Langs de rivier hebben we gegeten en zijn daarna naar het World Games Plaza gelopen waar elke avond een optreden is. Er zijn veel kramen waar je van alles kan eten en drinken.
Er was onderling contact via de sms tussen Aarti en haar zus. Het leek de Ju Jitsuka's leuk om met z'n allen ergens wat te gaan drinken. Gelukkig waar we toevallig op loopafstand van elkaar en zijn we want gaan drinken bij Starbucks. Rob en Eric hadden gauw een taart gekocht dus die werd gezamenlijk genuttigd. De Ju Jitska's vertelden dat zij 's-morgens hadden hard gelopen en daarna getraind hadden in een halletje bij het hotel. Iedereen was fit en er zijn gelukkig nog geen kwaaltjes. Eric deelt nog even een vitamine C pil uit die iedereen inneemt zodat ze weerstand opbouwen voor het geval dat..
Toen iedereen klaar was is de groep gesplitst: de Ju Jitsuka's naar het spelershotel, de TS naar hun hotel en wij naar ons eigen hotel.
Morgen nemen wij een rustdag want de vermoeidheid slaat anders toe en ook wij willen fit blijven.

Zoals elke weer staan er weer nieuwe foto's op de site.

En wij zeggen welterusten en tot morgen.
PS:
Het internet is hier heeeeeel traag en bij mij is vaak alleen het laatste nieuws te zien, staat er boven geen embleem ven de WG en de teamfoto is ook weg.
Is dat allen bij mij of ook bij jullie.
Meld je aan als volger!!!!!!

1. Ook vanuit Waalwijk heel veel succes en ook ontzettend veel plezier.

Tony & Jeroen van Venrooy

2. Ha geert en de rest van de Nederlanders. Operatie is goed gelukt denk dat ik snel weer de oude ben. Wilde nog wel ff afmelden voor de capuchino deze week. We volgen je op de voet,Nog heel veel plezier. En we zijn weer nieuwschierig naar het volgende nieuws. Groet de Bommeltjes.

3. Hoi allemaal, ik kijk elke dag even op de site en heb het idee dat jullie het vreselijk naar jullie zin hebben. Veel sucses dit weekend, ik heb het gevoel dat ik er bij ben. De foto's en de stukjes leesvoer zijn erg leuk, goed gedaan Geert!!!!!
    Groetjes Marion

4. Hallo Geert, leuk die verslagen. Ik hoop dat je hebt genoten van de vliegreis want daar keek je erg naar uit volgens Gertjan. Ik heb de link doorgezet naar diverse fans van Gertjan dus je verhalen worden goed gelezen. Doe Gertjan de groeten en allen heel veel succes en een prettige tijd. Geniet er van.

Anneke en Foppe Hofland

5. Hoi Geert!
    We genieten iedere dag van je bijgewerkte side en de foto's. Zijn we toch een beetje bij jullie allen!
    Heel veel groeten van ons vanuit een regenachtig Zoetermeer,
    Dirk en Irene Baars

6. hoi Geert, Anne en de rest,
    ontzettend leuk om jullie zo te volgen en het zal een hele belevenis zijn om daar in die wereld te verblijven. Heel veel plezier en succes voor allemaal,
    groetjes Jaap en Janet

7. Voor Taco,
    Hoi Taco,ik volg de spelen ook via deze site, en kan dan elke dag lezen hoe het daar gaat...
    Ik heb me ook aangemeld als "volger".
    Heel veel succes en groetjes van Tijmen en de rest

8. Hai Aarti,

Hartstikke leuk om de gebeurtenissen in Kaohsiung te lezen. Echt een happening!

Héél véél succes (ook aan het team) en de groeten aan iedereen!